Indlæg c)
I det asynkrone forløb, blev det lidt anderledes end
forventet, da jeg skulle forholde mig til den tidsforskel der var i forløbet. Samtidig
var der en agenda man skulle forholde sig til. Dette lykkedes meget godt til at
starte med. Der kom dog lidt IT-problemer, men blev hurtigt løst i samarbejde
med min Peer.
Samtidig oplevede jeg, at med de tanker jeg havde i sindet
blev udarbejdet anderledes, da jeg fra min Peer´s svar fik forslag til hvordan
jeg kunne løse problemet. Dette satte tankerne i en anden vej og på den måde
blev jeg vejledt i en anden retning, jeg ellers havde tænkt mig.
Når jeg læste min Peers blog fik jeg en anden idé til at
kunne planlægge og tilrettelægge min undervisning. Dertil tænker jeg på Moodler-rummet
som jeg vil studere lidt nærmere, da det indeholder så mange gode emner som kan
være brugbart i min undervisning. Dette havde ikke være noget jeg selv ville
have tænkt på, da jeg ikke kendte til det.
I forberedelsen med at skulle skrive om læring i det
asynkrone forløb, skulle jeg igen reflektere over læringen. Hvad er læring,
hvornår sker der en læring, hvad virker og hvordan kan jeg bruge det i min egen
praksis.
Derfra til at skulle til at planlægge og tilrettelægge
undervisning med brug af de digitale teknologier sætter det mange tanker i gang.
Derfor syntes jeg at i forløbet har været godt at forløbet har været asynkront,
da jeg efterfølgende skulle reflektere over indholdet af min egen blog. Jeg
kunne skrive lidt og reflektere, skrive lidt mere osv. Dette har passet meget
godt i mit forløb, ulempen har dog været, da jeg i opstarten var usikker på
hvordan og hvorledes ikke kunne diskutere med mine medstuderende.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar