torsdag den 1. februar 2018


Indlæg c)

 I det asynkrone forløb, blev det lidt anderledes end forventet, da jeg skulle forholde mig til den tidsforskel der var i forløbet. Samtidig var der en agenda man skulle forholde sig til. Dette lykkedes meget godt til at starte med. Der kom dog lidt IT-problemer, men blev hurtigt løst i samarbejde med min Peer.

 Samtidig oplevede jeg, at med de tanker jeg havde i sindet blev udarbejdet anderledes, da jeg fra min Peer´s svar fik forslag til hvordan jeg kunne løse problemet. Dette satte tankerne i en anden vej og på den måde blev jeg vejledt i en anden retning, jeg ellers havde tænkt mig.

 Når jeg læste min Peers blog fik jeg en anden idé til at kunne planlægge og tilrettelægge min undervisning. Dertil tænker jeg på Moodler-rummet som jeg vil studere lidt nærmere, da det indeholder så mange gode emner som kan være brugbart i min undervisning. Dette havde ikke være noget jeg selv ville have tænkt på, da jeg ikke kendte til det.

 I forberedelsen med at skulle skrive om læring i det asynkrone forløb, skulle jeg igen reflektere over læringen. Hvad er læring, hvornår sker der en læring, hvad virker og hvordan kan jeg bruge det i min egen praksis.

 Derfra til at skulle til at planlægge og tilrettelægge undervisning med brug af de digitale teknologier sætter det mange tanker i gang. Derfor syntes jeg at i forløbet har været godt at forløbet har været asynkront, da jeg efterfølgende skulle reflektere over indholdet af min egen blog. Jeg kunne skrive lidt og reflektere, skrive lidt mere osv. Dette har passet meget godt i mit forløb, ulempen har dog været, da jeg i opstarten var usikker på hvordan og hvorledes ikke kunne diskutere med mine medstuderende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blog 1

Kontekst Baggrund Jeg blev uddannet som bygningsmaler i 1999 og arbejdede som svend i en del år. I den tid havde jeg en del lærli...